Javautvecklare inom AI till Ticket

Stockholm Headhunting har fått i uppdrag att hitta en utvecklare med fokus på AI till Ticket – en av de största privatresebyråkedjorna i Norden. Med sina 340 medarbetare jobbar de i ett högt tempo med stark tillväxt. För att fortsätta nå framgång behöver utvecklingsavdelningen förstärkas med ytterligare en Java-utvecklare. Har du ett intresse för AI och vill fördjupa dig inom det så kan denna rollen vara för dig. Som anställd hos Ticket får du bra reseförmåner som gynnar både dig, din kulbo, familj eller bästa vän!

Om tjänsten
Som Java-utvecklare på Ticket jobbar du tillsammans med drivna och ödmjuka vinnarskallar i olika produktteam som innefattar utveckling av företagets tjänster. Denna tjänst så kommer du tillhöra det team som behöver utveckla sin AI, där de arbetar för att bättre förstå kundernas bokningsmönster och beteende. Arbetet innebär att utveckla nya samt förbättra befintliga funktioner och system kopplade till Tickets e-handelsplattform.

Ticket är en agil och testdriven organisation. Beslutsvägarna är korta och det går snabbt från beslut till handling då de gärna testar sina produkter direkt mot kund. Detta innebär att dina tankar och idéer tas emot med öppna armar. Teamen arbetar till stor del med open source och driftar även de egna applikationerna. Primärt jobbar Ticket i Java, Spring, Magnolia CMS, Postgres, RabbitMQ och Docker i de interna miljöerna. Företaget går allt mer mot Continuous Deployment.

Om dig
Du har troligen en examen inom datateknik, systemvetenskap eller motsvarande utbildning, samt några års erfarenhet av utveckling i Java, eller liknande. Du får gärna ha en bred erfarenhet av språk och miljöer, men meriterande med Java och Spring, samt kunskap i automatiserade tester, Postgres, RabbitMQ och Docker. Ticket ser också gärna att du tidigare jobbat i transaktionsintensiva miljöer och med Linuxplattformar, men det är inget krav.

Du är en utvecklare i grunden som vill rikta in dig på AI, och har arbetat med någon typ av projekt från arbete.

Som person uppskattar du att utmanas av nya tekniker och tycker kod är kul! Du gillar dessutom att arbeta agilt och triggas av snabba förändringar som kan uppstå genom de korta beslutsprocesserna. Som person är du kommunikativ, driven och har hjärtat på det rätta stället! 

Om Ticket
Ticket Privatresor startade för snart 30 år sedan och är en detaljhandelskedja som säljer privatresor från samtliga ledande charter- och researrangörer, kryssningsrederier samt flyg- och hotellbolag. Idag är Ticket Nordens största privatresebyråkedja och bedrivs via 71 butiker, telefon och online. Försäljning bedrivs även under varumärket Airngo i Norge, Sverige, Danmark, Finland och Tyskland. Försäljningen uppgår till cirka 5,8 miljarder kronor. Bolaget har cirka 340 anställda med huvudkontor i Sickla, fem minuter från Slussen. För Tickets anställda finns fri parkering utanför kontoret.

Ticket erbjuder sina anställda kollektivavtal, reseförmåner från deras leverantörer, fördelaktiga hotellbokningar och uppgradering till business, rabatterat pris på BRA Flyg, 6 veckors semester, flextid och föräldralön.

Låter detta som en rolig tjänst? Skicka då in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten tillsätts löpande. Har du några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Lina Engström på telefon 072-933 84 00 eller maila till lina@sthlmhh.se